Charmed - jo, já vím, ještě větší klišé. Moje kočka se jmenuje Phoebe...čistě kvůli zvuku, vlastně jsem měla vždycky nejradši Page. Poslední sérii jsme neviděla, protože to šlo do kopru co umřel Coule. Při prvních sériích jsem napsala svou první velkou Knihu Stínů. Každý den po škole jsem si sedla k televizi, pustila Čarodějky a vytáhla knihy, časopisy a poznámky získané ve škole na netu a už jsem psala.
Vikings - tak to už jste při těch klišé museli čekat. Stanice History vysílá nyní druhou sérii, která mě baví stejně jako ta první. Seriál nás vezme k místnímu věštci, do Upsally, ale i k ženám, kterým přichází symboly ve snech, k ženám, které mají nadpřirozenou moc a též k samotnému hlavnímu hrdinovi, který je ovlivněn vizemi Odina. Zmiňme samozřejmě také Athelstana, kněze, který se pohybuje na hranici dvou náboženství a přijímá vlastní vize.
Grimm - akčňák. Stále zábavný, stále se vyvíjející a stále nepřemrštěný. Mohu-li se odkázat k Iris, říkala mi nedávno, že na tomto seriálu obdivuje hlavně poctivost postav, jejich vývoj není vrtkavý, jsou to prostě charaktery tesané do kamene. Provázeno hláškami ze starých knih na začátku a maskami všemožných měničů zvaných Wesen, jako například čarodějnou potvůrkou Hexenbiest.
Reign - příběh Marry, královny skotské, založený na skutečných historických podkladech. Králův bastard Sebastian se zde zaplétá do náboženství své matky Diany, totiž pohanství, které s sebou nese krvavé lidské oběti. Nostradamus a jeho věštby hrají v příběhu svou nesmazatelnou roli a ovlivňují zpovzdálí mnohá rozhodnutí. Pěkné prvky, i když musím se doznat, že moje favoritka je travička Kateřina Medicejská.
Merlin - velmi pohádkově podaný příběh o Merlinovi a jeho věrných službách králi Artuši. Myslí, že měl celých pět sérií a skoukla jsem je opravdu všechny. Bavilo mě to, mýty, legendy a kouzla na každém kroku. Zvraty občas trochu přehnané, ale to už ak bývá když se pipláte s větším množstvím sérií. Můžu doporučit nejen mladším ročníkům třeba ke psaní Knihy Stínů jako skvělou kulisu obohacenou navíc milým humorem. Ovšem, dojdete-li až na závěr poslední série, nedokážu říci, co to s vámi udělá. Já jsem byla nadšená, ale třeba Iris a Lili se to moc nelíbilo.
Legend of the Seeker - pouze dvě série naprosto skvělého příběhu. Vystupují zde postavy, které neznáme z běžných mytologií, i když i o tom by se dalo polemizovat. Jednou takovou je zpovědnice, žena, která v podstatě uhrane kdejakého hocha a on jí pak bezmezně slouží. Problém nastává, když chce někoho neuhranout, jako třeba hlavního hrdinu. Do role záporaček byly postupně dosazeny tzv. Mort-Sidh, ale příběh se ještě párkrát zvrtne, takže zastihneme i kladnou postavu z této "rasy". Mám trochu tiky považovat Mort-Sidh za odnož víl, sidhe, banshee atp.
DaVinci's Demons - trochu mystikárna. Promyšlené, místy matoucí dějství s velmi známým hlavním hrdinou. Tento se dostane do kontaktu s kultem Mithry i s královskými pletichami. Právě vychází druhá série, které nevím, jestli se divácky zúčastním. Každopádně pro některé může být seriál hodně zajímavý a okultně přínosný. Mě trochu nevyhovuje, že se mi nikdo z herců nezdá vzhledově libý.
Camelot - další artušovina. S herci, kteří nepodávají zrovna špičkové výkony, přesto s celkem povedeným příběhem. Merlin je zde znázorněn celkem odlišně než ve všech legendách, což může zpočátku diváka dráždit, ale když si na tento pohled zvyknete, může vám také leccos dát. Jiný úhel se vždycky hodí. Hlavního blonďáka pak můžete spatřit nejen jako Artuše zde, ale i v Mortal Instruments: City of Bones, kde si střihnul roli m.j. společně s novým seriálovým Draculou.
Once Upon a Time - pohádka. Nekoukala jsem na to dlouho, protože té přesladké malinové šťávy sem autoři nalili až po okraj, ale vrátila jsem se k tomu. A nelitovala jsem. Regina, Rampel, a nyní nově zelená Wicked Witch. Seriál má tu vlastnost, že do půlky série se na to nedá koukat a pak se začnou dít věci. Oceňuji hlavní motto seriálu, neb ... Magic always comes with a price, deary.
The Secret Circle - záležitost o jedné sérii založené na knižní trilogii o čarodějnici Cassie, která se po smrti matky ocitá v domě své babičky, v městečku, kde spojí kruh společně s několika dalšími mladými lidmi. Magie zde funguje tak, že vždy dva členové kruhu musí souhlasit se záměrem, aby kouzlo prošlo. Postupem času se ale dostaneme i k samostatnému praktikování členů kruhu, kteří nachází knihy stínů svých rodičů. Minulost dohání přítomný kruh a postupně se odhalují tajemství všech rodin. Nechybí vraždy, kouzelné krystaly ani proroctví. Rozhodně doporučuji :)
The Witches of East End - seriál hodně daleko za okrajem mezí reálného čarování, ovšem má svoje určité kouzlo. Vlastně jsem si celou dobu říkala, že je to pěkná blbina, ale přesto mě to bavilo. Edna slibuje další sérii, zatím je ke shlédnutí kompletně ta první. Setkáme se v ní se čtveřicí čarodějnic: dvě mladé rozdílné sestry, jejich matka a teta, všechny naivní až za hrob, každá s jinými schopnostmi. Milostné zápletky na denním pořádku stejně tak jako ozvěny z minulosti. Adél zmiňovala, že ji seriál nadchl, pro mě byl spíš kulisou ke psaní KS.
American Horror Story 3: The Coven - viděla jsem jen pár dílů. Je to takové klasicky hororové, ale ne asi až tak úplně, protože jsem se nějak moc nebála. Pointa vězí ve válce dvou čarodějnických klanů, z nichž jeden je spojen s domem pro mladé dívky čarodějnice. Pohledy do minulosti, zombieci, kříšení mrtvých, a další chuťovky jsou na pořadí dne. Jedna z čarodějnic má být vyvolenou, která jsem se za těch pár dílů nedozvěděla. Nicméně můžu ještě pochválit skvělé herecké obsazení.
Lost Girl - seriál o sukubě, který má už 4 sérky. Několik prvků založených na germánské mytologii a spousta zvířátek a bestií, měničů a mytologických bytostí na vás vykoukne z obrazovky a směle se zazubí. Best of hrdinka je samozřejmě Kenzi, lidská mrška s ulítlou myslí, dobrým srdcem a dokonalým vkusem. Upozornění: hodně sexu, hodně homosexuality, hodně sprostých slov. Z romantiky vystřízlivíte společně s hrdinkou hned na začátku první série. K dobru mohu ještě dodat, že jde o další seriál, kde má každý magický skutek svoji oběť.
Sleepy Hollow - story Ichaboda Cranea, bojovníka proti bezhlavému jezdci, který byl spolu s dívkou ze současnosti vyvolen k poražení řekněme biblického zla ohrožujícího lidstvo. Odkazy seriálu míří ke klanům čarodějnic, prolínání času minulosti se současností a jiným světům, či spíše mezisvětům mezi zemí a peklem. Setkáme se s odkazem prezidenta Washingtona, pro kterého Ichabod původně pracoval a také s velmi dobře nastraženými vtipnými pastmi moderní doby na muže, který vstal z hrobu.
The Vampire Diaries - jeden celkem slavný seriál, ve kterém kromě čarodějnic uvidíte i vlkodlaky a upíry. Dost teeenagerárna, ale první série jsou celkem povedené. Dokud se to tam moc nezamotá s originals, lze si užívat různé čarodějnické prvky. Samozřejmě tento úspěšný seriál není zaměřený tak úplně přímo na čarodějnice jako spíš na upíry, takže odkazuji zas o trochu výše k The Secret Circle, jehož předloha pochází z pera stejné autorky.
True Blood - další upírárna, opět velmi oblíbená, ovšem ve více drsném podání. Sérii od série se zvyšuje brutalita, množství krve a zapojené magie. Setkáme se s mytologickou najádou, naštvaným covenem vcelku obyčejných lidských čarodějnic, praktikantem čarodějnictví brujeria a završíme to ve světě víl, ve kterém jak možná tušíte, nemusí být vždy tak sladké a rozkvetlé jako v pohádkách.
Salem - seriál, který začal teď na konci dubna. Měla jsem velkou radost z ukázek a celkem mě zaujal i nultý díl spojující děj seriálu s historickým Salemem. Jenže rejže, první díl mne natolik odradil, že zatím nemám sil ni chuti pokračovat ve sledování. Žádná falešná obvinění vyplývající z pověrčivosti, žádné potápění sousedů pro jejich majetek, ale rádoby pravé čarodějnické skutky, respektive ty, které vznikly v chorých myslích už dávno a přednáší pohled na čarodějnici jako na paktérku s ďáblem vykonávající všelijaké démonické nechutnosti. Trochu mne popíchla i Cutewitch722 ve svém vlogu o tom, jak ji tento seriál zklamal, takže třeba se vám zrovna zalíbí.